The increase of academic qualification and skills and its adjustment to the needs of current society
Keywords:
Qualificações • Competências • Ensino Superior • Mercado-de-TrabalhoAbstract
see fileReferences
Angola. Ministério do Ensino Superior. Gabinete de Estudos, Planeamento e Estatística (2014). Anuário Estatístico 2014. Luanda; Angola.
Assembleia Nacional. Comissão de Educação, Cultura, Assuntos Religiosos e Comunicação Social, Comissão dos Assuntos Constitucionais e Jurídicos e Comissão de Economia e Finanças (2014) Relatório conjunto sobre o Plano Nacional da Formação de Quadros. Luanda;
Agência de execução relativa à Educação, ao Audiovisual e à Cultura (2012). Números Chave da Educação na Europa. Lisboa.
Carvalho, P. (2012). Evolução e crescimento do ensino superior em Angola. Revista Angolana de Sociologia, 9, 51-58;
Centro Europeu para o Desenvolvimento da Formação Profissional (2014). Desajuste de competências para além do evidente;
Conselho de Ministros (2011). O Portugal 2020 - Programa Nacional de Reformas. Lisboa;
Eurobarómetro (2010). Employer’s perception of graduate employability; Governo de Portugal (2014). Portugal 2020 – Acordo de Parceria 2014 2020;
International Labour Office (2014). Skills mismatch in Europe;
Langa, P.V. (2013). Higher Education in Portuguese Speaking African Countries. South Africa: African Minds;
OECD (2014). Education at a Glance 2014; OECD Indicators, OECD Publishing;
Portugal. Direcção Geral do Ensino Superior (2015). Lisboa. disponivel em http://www.dges.mctes.pt/DGES/pt/Instituicoes/InstrucaoProcessos/CTESP/REGRequeridos/registosreq.htm, consultado em 8 de maio de 2015;
Portugal. Conselho Nacional de Educação (2015). Conferência Escolas de Futuro –Educação 2020, Fundação Calouste Gulbenkian, Lisboa.
World Economic Forum (2014). Matching Skills and Labour Market Needs Building Social Partnerships for Better Skills and Better Jobs;
Banco Mundial (consultado em 26 de março 2015) http://data.worldbank.org/indicator/SE.PRM.UNER.FE/countries/AO-ZF-XT?display=graph
Angola-TODAY (consultado a 26 de março 2015) http://www.angola-today.com/society/education/
Downloads
Published
Issue
Section
License
The content of the publications are of absolute responsibility of the authors and not of the Oscar Ribas University or the SAPIENTIAE Journal. The Journal allow the author(s) to hold the copyright of the papers.This journal is Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.