A Mobile Academic Software in a Higher Education Institution
DOI:
https://doi.org/10.37293/sapientiae52.04Keywords:
Mobile Application, Educational System, Information TechnologyAbstract
Information and communication technology is evolving and becoming increasingly popular with the increasing processing and miniaturization of computers. In addition to the emergence of new forms of wireless communication. This allows society to be able to improve a range of procedures in organizations. In the case of higher education institutions, a computational solution for the improvement of various processes of the institution is the use of Web systems. Bureaucracy and lack of rapid communication between sectors take a long time to reach resolutions and generate queues and wear as annoyances. To alleviate possible delays, this article proposes a Web system that has the ability to communicate with the sectors responsible for each demand and a field survey among students. An exploratory research was conducted with the students of a higher education institution and the results were promising. The research conducted in this article concluded that a Web system installed in a higher education institution is very effective and easy for users to learn, thus reducing the waiting time for solving any administrative or academic problem in the superior educational institution.References
António, Paulo Francisco; Gouveia, Luis Borges. (2014). Estudo Preliminar de um Sistema de Acolhimento para Alunos da Universidade Católica de Angola. Tecnologia, Redes e Sociedade. Volume 2. Portugal (Pp. 1-35).
Costa, Carlos. Melo, C. Ana. Fernandes, Aníbal Gomes, M. Luís e Guerra, Hélia. (2010). Integração de Sistemas de Informação Universitários via Web Services, Actas da 5ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias da Informação. Espanha (Pp. 290-295).
Date, Christopher J. (2004), Introdução a Sistemas de Bancos de Dados, (oitava edição), Editora Campus, Brasil.
Da Silva, Marco Aurélio Pereira; Neto, Newton Macedo; da Silva, Willian Ricardo Pereira. (2011), Sistema Web de Gerenciamento Acadêmico da Escola de Música Cover’s, Monografia. Tecnólogo em Análise e Desenvolvimento de Sistemas. Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Brasil.
Freire Júnior, José Celso; Senne, Edson Luiz França; de Sena, Galeno José e dos Santos, Alessandro Waldair (2005). Sistema Web de Avaliação e Acompanhamento Acadêmico. XXXIII Congresso Brasileiro de Ensino de Engenharia, Brasil (Pp. 2113-2127).
Garcia, Cristiano M. e Abilio, Ramon (2017). Integração entre Sistemas utilizando Web Services REST e SOAP: Um Relato Prático. Revista de Sistemas de Informação da FSMA, n. 19, Brasil (Pp. 34-41).
Kurose, Jim F.; Ross, Keith W. (2010). Redes de Computadores e a Internet: Uma Abordagem Top-Down. (quinta edição). Editora Pearson, Brasil.
Larman, Craig. (2002). Utilizando UML e padrões. Editora Bookman, Brasil.
Lakatos, Eva Maria; Marconi, Marina de Andrade. (2003) Fundamentos De Metodologia Científica. (quinta edição). Editora São Paulo: Atlas, Brasil.
Niederauer, Juliano (2011). Desenvolvendo Websites com PHP: Aprenda a criar Websites dinâmicos e interativos com PHP e bancos de dados. (segunda edição), Editora Novatec, Brasil
Niederauer, Juliano (2005) Integrando PHP 5 com MySQL. Editora Novatec, Brasil.
Ribeiro, Admilson de Ribamar Lima; Chella, Marco Túlio; Santos, Luiz Marcus Monteiro de Almeida.; Santos, Joanna Cecilia da Silva. e Melo, Wedla Rocha (2011). LEW: Laboratório de Engenharia Web para ensino, pesquisa e extensão. II ENINED - Encontro Nacional de Informática e Educação Volume 2.Brasil (Pp 359-368).
Semprebom, Tiago; de Oliveira, Rômulo; Montez, Carlos (2006). Classes de Serviço em Servidores Web Apache Através de Escalonamento Adaptativo e Controle de Admissão. XII Webmedia - Simpósio Brasileiro de Sistemas Multimídia e Web, Brasil, (Pp. 273-282).
Spurlock, Jake. (2013). Bootstrap. (primeira edição) Editora O’Reilly, Estados Unidos da América.
Winckler, Marco Antonio; Pimenta, Marcelo Soares (2002). Avaliação de Usabilidade de Sites Web. Escola de Informática da SBC Sul, v. 1, Brasil (Pp. 85-137).
Downloads
Published
Issue
Section
License
The content of the publications are of absolute responsibility of the authors and not of the Oscar Ribas University or the SAPIENTIAE Journal. The Journal allow the author(s) to hold the copyright of the papers.This journal is Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.